יו"ר תא כבישים באיגוד ראובן לבאון, מנכ"ל חברת חוצה ישראל, פורש אחרי 24 שנים בחברת חוצה ישראל מהן 6 שנים כמנכ"ל

תגיות:
25/05/17
המנכ"ל היוצא של חוצה ישראל סבור שצריך להמשיך לסלול כבישים ולעודד נסיעה בשעות השפל

  

 

 

 

ראובן לבאון מנכ"ל חברת חוצה ישראל, פורש אחרי 24 שנים בחברת חוצה ישראל מהן 6 שנים כמנכ"ל, וקובע שיש פיגור של 15-20 שנה בתשתיות ולכן יש צורך להמשיך לסלול כבישים, ובמקביל לעודד נסיעה בשעות השפל ומעבר לעבודה מהבית.

לבאון היה אחראי על פרויקטי הזכיינות של המדינה בענף התחבורה (כביש 6, מנהרות הכרמל והנתיב המהיר בכניסה לת"א מכביש 1). הוא סבור שאין עוד מקום לסלילת כבישי אגרה חדשים בישראל, אך יש צורך רב בסלילה של כבישים נוספים במרחב הבין עירוני מתקציב המדינה. לבאון אינו שולל הפיכת כבישים קיימים לכבישי אגרה, כל עוד יש אלטרנטיבה לנוסעים בהם. הוא תומך גם במיסוי דיפרנציאלי על השימוש במכונית. מדובר במתן בונוסים לנהגים שהפחיתו נסיעות ברכבם בשעות העומס.

 

לבאון מציין שמחירי הנסיעה בכביש 6 נמצאים בשליש התחתון של המחירים בעולם. לעומת זאת, מחירי הנסיעה במנהרות הכרמל גבוה מדי. אם המחיר היה יותר נמוך, סביר שהיו יותר נוסעים במנהרות הכרמל, אך הורדת המחיר תחייב מתן פיצויים לזכיין. כיום היקף הנסיעות במנהרות הוא 90% מהתחזית.

 

הנתיב המהיר בכניסה לת"א הוא מקור גאווה ללבאון, שכן כל יום מתמלא החניון ב-2,000 מכוניות שנוסעיהן עולים על שאטלים ונוסעים לאזורי התעסוקה בעיר. בניית הקומה השנייה של החניון מתעכבת מאד למרות שהתכנון המוקדם וההליכים הסטטוטורים הושלמו מזמן. הויכוחים במשרדי הממשלה הם לגבי השאלה אם שפיר הנדסה שהיא זכיינית הפרויקט, צריכה לבצע את הרחבת החניון. לבאון אומר שעבר זמן רב עד שהסכימו בממשלה ששפיר תקים את הרחבת החניון בפטור ממכרז מכיוון שהעבודות הן בתוך החניון הפעיל, ולכן הזכיין הוא זה שצריך להיכנס לתכנון המפורט, אך עד כה אין החלטה סופית.

 

ב-16.5 נפרצה המנהרה סמוך ליוקנעם שתשמש את נוסעי המקטע הצפוני החדש של כביש 6 בין אליקים לצומת סומך. הכורים נפגשו מכיוון צפון וכיוון דרום. לטקס הגיע לבאון כבר כגמלאי. היעד של חוצה ישראל הוא להאריך את הקצה הדרומי של כביש 6 עד רמת חובב, אך לשם כך צריך להגיע קודם לנבטים. החברה מוכנה לצאת לדרך עם הפרויקט האמור כבר שנה.

 

משימה נוספת היא מיחלוף צומת שוקת בהשקעה של 250 מיליון שקל. בשנה הבאה תתחיל הקמת המחלף שתושלם עד סוף 2019. לנוכח הביקורת של מבקר המדינה ודו"ח בנק ישראל, מסכים לבאון עם הטענות לפיהן אין בישראל יחידה מקצועית ייעודית לטיפול במיזמי הזכיינות ויזמים פרטיים מנצלים את המצב. לפיכך סבור לבאון שיש להפוך את חברת חוצה ישראל למרכזת הפעילות בתחום, שכן תחום הזכיינות מחייב ידע, מקצועיות והתמחות. הזכיין מתנהג אחרת עם הוא מתמודד עם גוף שכבר ביצע פרויקטים זכייניים ויודע לשאול את השאלות הנכונות ולמפות את הסיכונים. לבאון מתרעם על כך שפרויקט הקמת שדה התעופה ברמת דוד הועבר לידי נתיבי ישראל. הוא טוען שחוצה ישראל היתה צריכה לבצע את הפרויקט האמור, מה גם שהמנכ"ל החדש של חוצה ישראל, דן שנבך, היה רמ"ח בינוי בחיל האוויר ויש לו את הידע הדרוש להובלת הפרויקט.

 

הכתבה התפרסמה בעיתון "ערוץ הקבלן"

 

 

 

חזרה»
חדשות  
הודעות וחדשות
האיגוד בתקשורת
רגולציה וקשרי ממשל
פורום בטיחות
מחקרים ומאמרים
מגזין הנדסת בנייה ותשתיות
עתונות מקצועית
פסקי דין וענייני חוק
CTBUH - המועצה העולמית לבנייה גבוהה
תקנים להערות הציבור
חדשות fib
עדכונים פרוטוקולים ומסמכים
תרומה לקהילה
אינדקס חברות
האסיפה הכללית של האיגוד
בחירות 2016 באיגוד
דף הבית    |   אזור אישי    |   קישורים   |  צור קשר
עקוב אחרינו בפייסבוק
עקוב אחרינו בטוויטר
כל הזכויות שמורות איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות בישראל © 2013