סיכום סיור לאורך קטע 19/20 של כביש 6

סיכום סיור

 

סיכם- מהנדס מישל אלבז

 

בתאריך 10/5,התקיים סיור של האיגוד לאורך קטע 19/20 של כביש 6 להל"ן תאור האירוע:
הסיור החל בהתכנסות בחדר הישיבות של המועצה האזורית נחל שורק ,בה התארחנו. אנשי המועצה הכינו כיבוד עשיר לכל משתתפי הסיור. בסיור השתתפו כ-35 אנשים (הסיור הוגבל מראש ל-50 משתתפים בגלל קיבולת של אוטובוס).
 
החלק הראשון של האירוע כלל מס' הרצאות על פ הפירוט הבא:
 
א. דברי ברכה של ראש המעוצה מר אלי אזקוזידו.

ב. הרצאה של אינג' ראובן לב און-המהנדס הראשי של חב' כביש חוצה ישראל. בהרצאתו נתנה סקירה כללית על מגמות החברה בקידום הקטעים האחרים של כביש 6 בדגש על אזור הדרום ותיארה את היערכות החברה לקידום הביצוע של קטע 19/20 לקראת פתיחתם לתנועה בסוף שנ"ע 2007.
אינג' ראובן לב און,תיאר את תפיסת החברה לגבי נושא בקרת/הבטחת איכות בפרויקטים הסלילה השונים באחריות החברה.

ג. הרצאה של ד"ר רפי ירון לגבי סוגיות גאוטכניות בקטע 20 של כביש 6 ובדגש על התמודדות עם השאלה בדבר השימוש בקרטון החווארי כחומר ראוי למילוי בסוללת הכביש, שיטות עיבוד , חפירה,גריסה ,דירוגים,הידוק,רטיבות ועוד...תוארו תוצאות ניסוי שנערך ע"י החברה בהובלתו של ד"ר רפי ירון לפני תחילת עבודות הסלילה ואשר שימשו בסיס להכנת המפרטים. החלק השני של הרצאתו של ד"ר רפי ירון ,התמקד בתהליך של בקרת/הבטחת איכות החל מסקירה כללית והתפתחות השיטה ועד תיאורים של יישומים הלכה למעשה בעבודות הסלילה של כביש 6.

ד. הרצאה של אינג' משה אקשטיין (אקי) מרכז הביצוע של חב' כביש חוצה ישראל וכמי שאחראי על קידום הביצוע ,ניהול הקבלנים ההרצאה תיארה את תפיסת חב' כביש חוצה ישראל בניהול פרויקט בסדר גודל כזה,חלוקת הפרויקט לאורך ולגובה בהתאם לשיקולים הנדסיים כגון איזון ע"ע,סוגי קרקעות ושיקולים תקציביים כאחד. תוארו דרכי ההתמודדות עם הצורך בסילוק כמויות של עפר פסול לשימוש מחוץ לאתר הפרויקט ולאן והצורך ביבוא כמויות עפר למילוי ומאיפא.תוארו אביזרי שונים לניהול ומעקב אחר קידום הביצוע.
 
החלק השני של האירוע כלל סיור לאורך התוואי באוטובוס.
במהלך כל הסיור ניתנו הסברים ותאורים על המתרחש לאורך קטעי הסלילה ,איזורי המבנים (גישור ,מעבירי מים) ,העברות תנועה לאורך כביש 35 ,התמודדות עם הקבלנים בכל הקשור לשיטות עבודה ושינוע עפר,טיפול באתרים ארכואולוגים שנתגלו לאחר תחילת העבודות,טיפול בתשתיות ,שילוב עם קבלנים שכנים (קבלן רכבת,קבלן קו הולכת הגז) ועוד...
הסיור כלל מס' עצירות לאורך התוואי על מנת לחוש את הקרטון החווארי.
ההסברים כללו את מהות הפיקוח מצד ה"צוות המלווה" ,שמירה על ערכי טבע, שיקום מחצבות המשמשות כאתרים לפינוי עודפי עפר.
הסיור החל במחלף שורק (כביש 3) והסתיים במחלף מאחז (כביש 40)
 

חזרה»
כנסים והשתלמויות  
כנסים
ימי עיון
סיורים
קורסים
כנסים וארועים בחו"ל
אירועים מיוחדים
אירועים משיקים
אירועים מתוכננים
אירועי עבר  
כנסים
ימי עיון
סיורים
קורסים
תחרות סירות קאנו מבטון
אירועים מיוחדים
דף הבית    |   אזור אישי    |   קישורים   |  צור קשר
עקוב אחרינו בפייסבוק
עקוב אחרינו בטוויטר
כל הזכויות שמורות איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות בישראל © 2013